بهینه سازی موتور جستجو ( SEO ) چیست ؟
سئو فرآیندی است که باعث بهبود و افزایش بازدید سایت شما می شود. زمانی که کاربر محصولات یا خدمات مرتبط به کسب و کار خود را در یکی از موتور های جستجو مانند گوگل ، یاهو و … سرچ میکند. باعث بازدید بیشتر و بهتر صفحات شما می شود.
خب حالا سئو چطوری کار میکنه ؟
حالا اگر بخواهیم به صورت خیلی ساده توضیح بدهیم که سئو چطور کار میکنه باید بگم در موتورهای جستجو مثل گوگل ربات هایی وجود دارد که در تمامی صفحات روی اینترنت می خزند و از یک وبسایت به وبسایت دیگر میروند و هر اطلاعاتی از آنها را جمع آوری میکنند. و هر وقت که شما به دنبال چیزی در اینترنت باشید آن را سرچ کنید برای شما نتیجه را نمایش میدهد.
این کار را میتوان شبیه به یک کتابخانه در نظر گرفت که همه کتاب های آن در طبقه های مختلف قرار گرفته اند و گوگل با الگوریتم ها و سیگنال هایی که دارد آن ها را تحلیل میکند و در بهترین و درست ترین نتایج قرار میدهد.
حالا سوال مهم این است که چرا سئو برای بازاریابی مهم است ؟
سئو یکی از بخش های مهم Digital marketing یا بازاریابی دیجیتالی است. کاربران برای جستجوی هر چیزی مانند پیدا کردن یک فروشگاه پوشاک و یا هر کسب و کار دیگر به دنبال سرچ و جستجو در متورهای جستجو می روند. و این سرچ کردن بیشترین تاثیر را روی هر کسب و کار و برندی دارد. و این کار باعث افزایش بازدید و رتبه بالاتر در نتایج جستجو میشود.
خب قبل از هر چیزی یه کم به انواع بازاریابی آشنا بشیم. ما دو نوع بازاریابی داریم :
- بازاریابی سنتی
- بازاریابی صنعتی
در بازاریابی صنعتی همه چیز به صورت دیجیتال است و هر کسی که بخواهد کسب و کار خود را راه اندازی کند و برای آن تبلیغ کند باید از طریق سایت، شبکه های اجتماعی و به صورت کاملا دیجیتالی آن را بازاریابی کند.
ما در این مقاله به معرفی چند تا از ابزار های دیجیتال مارکتینگ می پردازیم. که شامل :
- سئو
- بازاریابی محتوایی
- تبلیغات کلیلکی
- بازاریابی درونگرا
- بازاریابی موبایلی
ممکنه برای شما سوال پیش بیاد که آیا بازاریابی محتوایی همان بازاریابی محتوا است؟
باید بگم خیر و این دو با هم متفاوت هستند. در بازاریابی محتوایی، شما یک محصولی دارید مانند کیک و برای اون محصول میخواهید محتوایی تولید کنید مثل بنر تبلغیاتی، تبلیغات تلویزیونی و … که مردم از طریق اون محتوا جذب محصول شما و برند شما شوند و از شما خرید بکنند.
ولی بازاریابی محتوا، یعنی شما یک محتوایی دارید مانند ویدیوی آموزش سئو و میخواهید آن را بفروشید و برای این ویدیوی آموزشی محتوایی تولید میکنید.